Tvorba webových stránek a eShopůZaložit webové stránkyZaložit e-shop

Kytarové nádobíčko


Kytarové pedály
 
 
BILL KASPER OCD Clone OVERDRIVE / DISTORTION
 
BOSS CS-2 COMPRESSOR / SUSTAINER PRODÁNO
(MI Japan 1985, oproti předchozímu modelu CS-1 byl použit VCA obvod zajišťující dostatečně rychlý attack signálu, bezpochyby jeden z nejoblíbenějších kompaktních kompresorů na světě, je možná trochu transparentnější nežli například MXR Dynacomp nebo Ibanez CP9 (který navíc slyšitelně přidává výšky a z nepochopitelného důvodu je asi opatřen pevným HP filtrem - vcelku dobrá věc pro humbuckery), nicméně není úplně čistý, má svojí charakteristickou barvu při a určitém nastavení i perkusivní click či squash efekt. Také bych řekl, že signál trochu rozmazává až nakresluje, což je někdy fajn, ale někdy to zase škodí čintelnosti nástroje. Při nesprávném nastavení attacku a sustainu zní dutě.
 
BOSS LM-2 LIMITER
(MI Japan 198x).
 
BOSS DS-2 (Kasper Electronic Mod) DISTORTION PRODÁNO
(MI Taiwan / Bill Kasper).
 
DOD FX-80B COMPRESSOR / SUSTAINER
(MI USA 199x, úžasnej kompresor, hodně čistej a otevřenej v porovnání s CS-2, perfektní sustainer, skoro vůbec nešumí, což je další "+" oproti konkurenci. Namísto potenciometru attack (jako v případě CS-2) je FX-80B opatřen nastavitelným parametrem release, takže se průběh kompresoru chová trochu jinak, a to hlavně v extrémních hodnotách. Prostě jsem nadšenej a nejsem sám, Google je vcelku plnej pozitivních reakcí.
DOD určitě není nijak masově preferovaná značka a sám se jejich efektům spíše vyhýbám a mám jí v povědomí spojenou s firmou DigiTech, jejichž výrobky hlavně z poslední dekády považuji za jedny z nejhorších vůbec (bleeee). Ale je potřeba se podívat do minulosti, kdy v roce 1974 vzniká DOD Electronics a uvádí na trh první analogové efekty skvělé kvality (podobně jako japonský BOSS či Ibanez). V roce 1991 kupuje DOD firma Harman International a DOD je do roku 1999 divizí DigiTechu, DOD krabičky postupně mizí z prodeje a jsou nahrazeny stejnojmenými výrobky většinou s digitálním obvodem, ale již prodávané pod značkou DigiTech (bleeee podruhé). Zkrátka FX-80B je důkazem, že kluci ze Salt Lake City uměli udělat slušnej efekt.
 
DUNLOP Cry Baby 535 WAH pedál
(MI USA, pochází z konce 90. let, předchůdce novějšího modelu 535Q, obsahuje potenciometr Hot Potz II 100K).
 
DUNLOP Cry Baby Bass 105Q WAH pedál
(MI USA, jedno z nejoblíbenějších kvákadel na basu, které používají mj. Flea, Doug Wimbish nebo Robert Trujillo).
Moc rád ho používá  na basu v projektu Lunar5 a jsem  sním moc spokojenej.
 
IBANEZ Overdrive II OD-855 OVERDRIVE
(MI Japan 1980). Jedná se o bratra slavného OD 808 pedálu, který se v pozdějších řadách označoval a posléze proslavil jako Tubescreamer, OD-855 má stejný operační čip - dnes již legendární JRC 4558D se čtyřmístným kódem, nicméně samotý obvod je navržen jinak. Zvukově se jedná o špinavější, zrnitý a hrubší zkreslenější tón, ve vyšších úrovních má nádech fuzzu. Klasický Tubescreamer je hodnější a uhlazenější, určitě i žánrově universálnější. Na OD-855 se mi právě líbí to špinavé zrno a jeho výrazný charakter. Dnes opravdová rarita, není až tak těžké jej koupit na eBayi, ale za značnou sumu.  
 
IBANEZ Phase Tone PT 909 PHASER
(MI Japan 1980). Phaser PT-909 je provedením shodný se starším PT-999, v současné době vyráběným firmou Maxon. Jeho následovníkem je červený PT-9 z "devítkové" řady. Že jsou tyto analogové kytarové krabičky dobře hodnoceny v uživatelských anketách a stále používány, netřeba zdůrazňovat.
Ibanez PT-909 je model se čtyřmi fázovacími články (
obvody MC1458P) a 3-mi ovládajícími potenciometry Speed, Feedback a Width. Rozsah Speed je od velmi pomalé změny barvy tónu až po rychlé vibrato. V kombinaci s ovladačem Feedback se dají vytvořit bizarní efekty včetně samooscilace (závisí na nastavení třech trimrů uvnitř krabičky, ale pozor na zkreslení a pískání  - nepříjemnou zpětnou vazbu). Ovladač Width má vliv na hloubku modulace.
Rozhodně je zvuk PT-909 jiný než EH Small Stone a ikdyž je určitě malinko zkreslenější, disponuje variabilnějším nastavením a nemá nepříjemný volume útlum jako již zmiňovaný Small Stone. Zvukově se daleko lépe prosadí a je celkově teplejší a konkrétnější.
Aby efekt fungoval správně, je nutné nastavit jeho pracovní režim pomocí tří trimrů, které jsou přístupné pouze uvnitř přímo na tištěném spoji.
 
IBANEZ Flanger FL 301 DX FLANGER
(MI Japan 1981). Krásný Flanger efekt, teplý zvuk s pěkným charakterem, dá se nakroutit roura, ale i chorus a skvělý vibrato (moje oblíbené).
Aby efekt fungoval správně, je nutné nastavit jeho pracovní režim pomocí tří trimrů, které jsou přístupné pouze uvnitř přímo na tištěném spoji.
 
ELECTRO-HARMONIX Small Stone PHASER PRODÁNO
(MI USA 197x). Legendární phaser, druhá generace. Bohužel nemám možnost porovnat s novějšími modely, ale ke Small Stonu jsem si nevybudoval kladný vztah kvůli dvěma věcem... Tou hlavní je pro mě nepochopitelný volume drop (ztlumení) při aktivaci efektu. Není to vada kusu ani špatné zapojení atd. jak si možná řikáte, stačí pogooglit a najdete desítky podobně zklamanejch uživatelů jako já. Díky tomu dropu se efekt špatně prozasuje a zejména při živém hraní je to fakt vopruz, máte dvě možnosti, buď si ho nechat modifikovat nebo dát přednost japoncům., ve studiu asi no problem. Druhým negativem je absence signalizační ledky, takže občas může na podiu nastat zmatek a panika. Zvukově jsem přímo porovnával s Ibanez PT 909. Small Stone je samozřejmě jiný, jevil se mi jako subtilnější a širší, ale zároveň byl daleko nenápadnější průběhem a signál není tak pěkně obalenej jako v případě PT-909, skoro bych řekl, že SS je v určitých polohách vykouslej alá HiFi.
  
ELECTRO-HARMONIX Memory Man with Hazarai ECHO / DELAY
(MI USA, asi 2006)
Pro mě osobně jeden z nejlepších podlahových digitálních delayů, poskytuje průzračnější a osobitější zvuk oproti Line6 DL4, který mě štval svým digitálním ocasem, jakýkoli Digital Delay od Bosse se taky nechytá, protože ty jsou zase uplně sterilní a jednoúčelně znějící. Díky vestavěnému  filtru se z tohodle Memory Mana se dá vytáhnout hezké rádoby analogově znějící echo, nechybí klasický tap delay, reverse, modulace (mimochodem, pečlivým nastevením se dá docílit modulace bez opakovacího echa, kdy efekt zní jako levnej digitální chorus až phaser a dokonce se i rozvazbí v self-oscilaci, zajímavej úlet. Kladně hodnotím True Bypass provedení efektu.
Zejména fajn je také možnost, že pro každý typ delaye si můžete pomocí bílého Hazarai knobu uložit vlastní preset, čili asi 7 pozic, což se hodí. třeba DL4 nabízí tuším dva uživatelské presety.
Co se ale v EHX nepovedlo, je implementace sofistikovaného looperu. K nahrání smyčky musíte sešlápnout TAP/RECORD switch a držet ho po kýžený čas rpo zaznamenání fráze. To by vcelku ještě šlo, ale nahrávání loopu se ukončuje uvolněním switche a v tuhle chvíli se touhle metodou se do rytmu trefíte tak 1x z 5-ti pokusů, přičemž looper nemá kvantizaci a ni crossfade, takže to klidně lupne nebo to zní rušivě. Tragédie a jeden bod dolů. Tady dává Memory Manoj DL4-ka na prdel. Snad jen zrychlení nebo zpomalení nahrané fráze, či její otočení se někdy hodí.
 
ELECTRO-HARMONIX Nano LPB-1 LINEAR POWER BOOSTER PRODÁNO
(MI USA, 20xx)
Jeden tranzistor, jeden poťák, kopie obvodu z roku 1968. Dvě základní možnosti jak efekt využít. Buď jako nakopávadlo lampového aparátu anebo s menším gainem třeba na zvýraznění sóla. Tak ho používám já a mám ho uplně na konci efektového řetězce. Baterie vydrží věčnost.
 
ELECTRO-HARMONIX Pulsar VARIABLE SHAPE TREMOLO
(MI USA)
 
ELECTRO-HARMONIX Big Muff Pi DISTORTION / FUZZ / SUSTAINER PRODÁNO
(MI USA, 2005)
Jedná se již o devátou verzi legendárního pedálu označovanou jako - The V9 NYC Reissue Big Muff. Obvod tvoří EC3003, nejspíše  v revizi A. Box má dnes již klasickou grafiku i velikost typyckou pro starší EHX pedály a vyznačuje se charakteristickými pukovými potenciometry, konektor pro vstup adaptéru je taktéž klasický na malého jacka. Verze 9 je řazena mezi tvz Modern Bigg Muffs a kvalitativně i vzhledem navazuje na série 3 a 6 z 80-tých let.
Nejznámnější verzí Bigg Muffa je tvz RAM's Head, jedná se o druhou verzi vyráběnou v letech 1973 - 1977 s obvodem EH3003 v několika designově odlišných edicích. Charakteristické je pro ní logo ovce "lambs head" či "sheep face". Pedál zřejmě nejvíce proslavil David Gilmour, který používal RAM's Head na několika studiových nahrávkách Pink Floyd a následně na jejich turné.
Charakterizovat Big Muffa zvukově není až takový problém, jedná se o kombinaci zkreslení a fuzzu s důrazem na dlouhý sustain. Big Muff má nezaměnitelný zvuk, velmi tučný a táhlý tón, často popisovaný jako krémový. Není to příliš vhodný pedál pro hru akordů a zkreslených doprovodů,  ikdyž na "nulový" sustain umí být vcelku hodný. Vyniká zejména při sólové hře, kde doslova září. Zkrátka je to kytarová klasika a bez MUFFa už ani ránu :).

PRO-CO RAT (Kasper Electrionic Mod)  DISTORTION
(MI China / Bill Kasper)
Původní čínskej RAT2, jsem si nechal modifikovat u Billa Kaspera (Kasper Electronics, Praha). Po pár vyměněných mailech získal Bill představu, co se mi na Ratu nelíbí, a co bych změnil. Oba jsme sdíleli stejný názor, takže jsem to nechal komplet na Billovi. Po 10 dnech mi přišel modifikovaný RAT zpátky. Bylo přidáno několik součástek a některé nahrazeny včetně čipu LM308N, který je prý pro správný RATovský sound nepostradatelný.
 
YAMAHA GW-10 GUITAR PERFORMANCE EFECTOR PRODÁNO
(MI Japan)
Vcelku zajímaj multiefekt, který vyniká hlavně podařenejma simulacema aparátů a příjemným zvukem i rozsahem zkreslení. Naopak chorus a delay nepřekvapí ničím až na možnost přiřazení určitého parametru vestavěnému expression pedálu, tam vznikaj uplně nové možnosti (Distortion Drive; Compressor Sense; Chorus Depth; Pitch Shift Balance; Wah Range; Equaliser High gain; Amp Simulator Mix Balance; Delay Mix atd.), docela se mi ještě líbí wah sekce (auto filter follower) a pitchshifter, zkrátka občas užitečnej domácí pomocník. Trochu zamrzí absence klasického bypass switche, efekt se vypíná sešlápnutím expression pedálu podobně jako kvákadlo a ještě se musí navolit, jaká konkrétně sekce se vypne atd. Expression zde vůbec hraje obroskou roli a tím je vlastě efekt i netradiční,  není problém ho použít jen jako volume pedál. Nepatří mezi nejintuitivnější, ale taky to není žádnej složák, prakticky pro všechno je zde tlačítko a zachvíli se zorientujete, žádný display a sekční menu díkybohu. S paskvilama od DigiTech se to nedá srovnat :). Pokud seženete levně, tak neváhejte.
 
_____________________________________________________________________________________________________
V minulosti: ProCo Deucetone RAT, Voodoo Lab Sparkle Drive, DigiTech IPS33B, DigiTech Whammy4, DigiTech Whammy XP100,  DigiTech BNX3, Boss DS-1 (Japan), Danelectro Cool Cat Chorus 18V verze, Danelectro Fab Tone, D.O.D. Bass Flanger, D.O.D. Ice Box Chorus, Dunlop GCB-95 Cry Baby, Dunlop Bass Wah GCB100

Odkazy:

 
Nástroje
 
REVEREND Gil Parris ELEKTRICKÁ KYTARA
(MI Jižní Korea / USA 2008), původní stock humbuckery Reverend nahrazeny dvojící Seymour Duncan P-Rails umožňující 3 mody: P-90, humbucker a alnico single coil, zůstla jen Lace Senzor Burgundy. Stop tail vyměněn za Duesenberg Les Trem II. Super nástroj s množstvím barev a zvuků. Moje hlavní kytara.
 
SQUIER Stratocaster by Fender ELEKTRICKÁ KYTARA PRODÁNO
(MI Jižní Korea - Samick, 1991). Kobylka i elektonika nahrazena Fender standard. Snímače 3x single M. T. Poor. Vintage 50's. Dobrá "levná" kytara zhruba na úrovni současné MEX produkce. Méně pohodlný krk a dohmat.
 
FENDER Jazz Bass US Standard BASKYTARA
(MI U.S.A., 2006). Klasickej Jazz Bass, ale osazený S1 switchem,  který umožňuje přepínání mezi standardním (paralelním) zapojením snímačů a sériovým zapojením. Jsou-li snímače zapojeny sériově, pracují oba jako jeden celek s jedním ovládáním hlasitosti, čímž se zvuk do jisté míry přibližuje  modelu Precission.
 
VINTAGE Icon Series VJ96 BASKYTARA
(MI China). Skvělá bezpražcová basa s vintage lookem, tribute Jaco Pastoriovi.
 
CORT MR 740 FX ELEKTROAKUSTICKÁ KYTARA
Masiv sitka smrk, luby i zadní deska z palisandru, mahagonový krk s palisandrovým hmatníkem, kvalitní elektronika Fishman Prefix Plus.
 
IBANEZ Performance PF-10 AKUSTICKÁ KYTARA DLOUHODOBĚ ZAPŮJČENO (Díky Luky)
Skvělá levná akustická kytara, zdaní deska a luby z překližky, na vrchu je možná smrková deska?
 
KREMONA KLASICKÁ KYTAR (Španělka)
Levnější španělka s nylonovými strunami.
_____________________________________________________________________________________________________
V minulosti: Godin Radiator (maple fingerboard), Fender Jazz Bass Marcus Miller Signature, Fender Jazz Bass Mexico, LAG Autumn 4SJCE, Rieger-Kloss custom dreadnought cutaway, Jolana Superstar

 
Aparatura
 
 
FENDER Hot Rod Deluxe KYTAROVÉ KOMBO
(MI Mexico). Celolampový 40W aparát.
Upgrade: Weber Vintage Series 12F150 repro
Preamp: V1 - NOS RCA 12ay7, Koncové elektronky: JJ 6L6 GC Tubes
 
WEBER Mini Mass 50W  PRODÁNO
Jedná se o kvalitní pasivní výkonovou brzdu, kterou používám k zesilovači Fender Hot Rod Deluxe a to z důvodu, že aparát je v domácíh podmínkách hodně hlasitý. Díky Mini Mass mohu koncový zesilovač provozovat běžným způsobem a celkovou hlasitost ovládat potenciometrem přímo na brzdě. Další skvělou funkcí Mini Mass je linkový výstup, takže mohu vést signál, který projde zkrze preamp i lampový konec zesilovače přímo na vstup zvukové karty - super v případě, kdy nechci nikoho rušit a nejsou vhodné podmínky pro nahrávání mikrofonem, nebo když chci použít simulaci kytarového boxu v PC. Na zařízení nechybí bypass switch, volba výstupní impendance nebo korekce výšek. Výkonová brzda se zapojuje běžným nástrojovým kabelem mezi koncák a repro.
 
FENDER Champion600 KYTAROVÉ KOMBO
(MI USA). Celolampový 5W aparát.
Upgrade: Jensen 6'' Ceramic
Elektronky: JJ 12ax7 + 6V6
 
CARVIN PB-200 BASKYTAROVÉ KOMBO
(MI USA). 160 W, 250 W 15'' repro
___________________________________________________________________________________________________
V minulosti: Fender Blues Junior 15W...
TOPlist